31 Μαρτίου 2017

Τι έχουμε για τη Δευτέρα;


  1. Ανάγνωση στο βιβλίο σελίδα 44 το κείμενο "Επιτάφιος στο νησί"
  2. Αντιγραφή και ορθογραφία στη σελίδα 44 τις προτάσεις με τα μαύρα έντονα γράμματα.
  3. Φωτοτυπία γλώσσας
  4. Τα προβλήματα 1,2,3 και 4 στη σελίδα 33 από το "κλειδί" της προπαίδειας.
  5. Να ξέρω τι είναι το απειλούμενο είδος.
Καλό Σαββατοκύριακο!

Η φωτοτυπία γλώσσας

30 Μαρτίου 2017

Τι έχω για αύριο;

Σήμερα ολοκληρώσαμε την επετειακή ενότητα της γλώσσας για την 25η Μαρτίου με επανάληψη και ασκήσεις στο τετράδιο εργασιών (σελίδες 42-44) και θα προχωρήσουμε με την αντίστοιχη επετειακή ενότητα για το Πάσχα. Δεν θα έχουμε ούτε ανάγνωση, ούτε αντιγραφή, ούτε ορθογραφία για αύριο.

Έχουμε όμως:

  • να λύσουμε τις ασκήσεις στη φωτοτυπία του κόκκινου τετραδίου
  • να αντιγράψουμε τις λέξεις της ενότητας στο ευρετήριο.
Στα μαθηματικά κάναμε ένα μικρό διάλειμμα με  σύνθετα προβλήματα, λύσαμε τις ασκήσεις από το βιβλίο μαθηματικών στις σελίδες 56 - 57 (όχι όμως την εργασία 2) και από το τετράδιο εργασιών το πρόβλημα (β) στη σελίδα 18 και το πρόβλημα (δ) στη σελίδα 21.

Για το σπίτι όμως:
  •  έχουμε επανάληψη τις προπαίδειες του 3 και του 6 στο πράσινο τετράδιο.
Τέλος, στην Μελέτη ολοκληρώσαμε το κεφαλαιο της προσαρμογής στα ζώα (σελίδες 65-67) αλλά έχουν να μάθουν μόνο τι είναι το απειλούμενο είδος (σελ.65)

Στα παιδιά έδωσα και μια δήλωση για την εκδρομή της επόμενης εβδομάδας.

Στο πλαίσιο ελάφρυνσης κι άλλο της τσάντας μας, αφού στη νέα αίθουσα δεν μπαίνει άλλος κανείς, έχω κρατήσει στο σχολείο τα βιβλία μαθηματικών και τα ντοσιεδάκια.

Οι ασκήσεις για το σπίτι

29 Μαρτίου 2017

Τα έχω κάνει όλα τα μαθήματά μου;

Για να ελέγξουμε, αύριο έχουμε:

  1. Αντιγραφή και ορθογραφία τις λέξεις με τα μπλε γράμματα στη σελίδα 24.
  2. Ανάγνωση το κείμενο "Καλάβρυτα" σελίδα 24
  3. Να γράψω ένα σύντομο κείμενο για την Κηφισιά στη φωτοτυπία της γλώσσας, όπως κάναμε το πρωί για τη Σαμοθράκη.
  4. Να λύσω και τις υπόλοιπες ασκήσεις μαθηματικών στη σελίδα 75 του βιβλίου μαθηματικών.
  5. Να μάθω τι είναι τα αποδημητικά πουλιά και η χειμερία νάρκη από το βιβλίο της Μελέτης.
Η φωτοτυπία γλώσσας

28 Μαρτίου 2017

Τι έχω για αύριο;


  1. Αναγνωση, αντιγραφή και ορθογραφία στη σελίδα 17 του βιβλίου μας.
  2. Φωτοτυπία γλώσσας στο κόκκινο ντοσιεδάκι.
  3. Από το βιβλίο μαθηματικών στη σελίδα 75 μόνο ό,τι έχει σχέση με την προπαίδεια του 3.
  4. Να μελετήσουμε την προπαίδεια του 3
  5. Στη μελέτη περιβάλλοντος να μάθουμε που φτιάχνουν τα ζώα τη φωλιά τους. (σελίδες 62-63)
Η τάξη μας μετακομίζει για τις επόμενες δύο εβδομάδες τουλάχιστον στον πρώτο όροφο του σχολείου. Λόγω ατυχήματος και της δυσκολίας  που αντιμετωπίζει μαθήτρια να χρησιμοποιήσει τον ανελκυστήρα, παραχωρήσαμε την αίθουσά μας στη Δ΄ τάξη.

Με τα παιδιά ήδη ανεβήκαμε σήμερα στον επάνω όροφο παίρνοντας από την τάξη και τα ντουλαπάκια μας μόνο τα απαραίτητα. Θα βοηθήσει πάρα πολύ, αν τις τσάντες που τα παιδιά τις σέρνουν, προσαρμόσουν τα λουριά καί μπορούν να τις βάζουν και στους ώμους.

Καλό απόγευμα!

edit: Η φωτοτυπία γλώσσας

27 Μαρτίου 2017

Τι έχω για αύριο;


  1. Αντιγραφή και ορθογραφία στο βιβλίο γλώσσας στη σελίδα 21 τις 3 τελευταίες σειρές. (Ντουφέκι...δώσω)
  2. Ορθογραφία έχουμε ακόμη τις εξαιρέσεις του κανόνα με το -υ στο κοκκινο τετράδιο.
  3. Ανάγνωση  έχουμε την άσκηση 1 από το τετράδιο εργασιών, σελίδα 39.
  4. Φωτοτυπία στη γλώσσα στο κόκκινο ντοσιεδάκι.
  5. 2 ασκήσεις στο τετράδιο εργασιών των μαθηματικών (κεφ. 21 και κεφ.27)
  6. Να μάθω στη μελέτη περιβάλλοντοςπώς πιάνουν τα ζώα την τροφή τους;
Για το τελευταίο τρίμηνο η αντιγραφή θα γίνεται μόνο μία φορά, με τα ωραιότερα γράμματα που μπορεί ο καθένας.
Τα τετράδιο ορθογραφίας θα τα κρατώ στην τάξη και θα τα στέλνω την Παρασκευή στο σπίτι.

Καλό απόγευμα!

Η φωτοτυπία γλώσσας

23 Μαρτίου 2017

Τι έχουμε για τη Δευτέρα 27 Μαρτίου;


  1. Ανάγνωση τα δύο ποίηματα στη σελίδα 19 του γ τεύχους γλώσσας.
  2. Αντιγραφή και ορθογραφία την πρώτη στροφή από το ποίημα "Πατρίδα". Από εδώ και εμπρός θα έχουν μια φορά την αντιγραφή τους.
  3. Να λύσω την άσκηση 1 από το τετράδιο εργασιών στη σελίδα 39.
  4. Να συμπληρώσω το πινακάκι στη σελίδα 73 του βιβλίου μαθηματικών .
  5. Να κάνω επανάληψη τις προπαίδειες.
  6. Να αδειάσω το κόκκινο ντοσιεδάκι μου από τις φωτοτυπίες.
Καλά να περάσετε!

18 Μαρτίου 2017

Καθήκοντα για τη Δευτέρα


  1. Μια επαναληπτική φωτοτυπία στη γλώσσα
  2. Να περιγράψω στο τετράδιο γραπτής έκφρασης την κασετίνα μου, όπως το παράδειγμα που κάναμε στο σχολείο.
  3. Να κάνω επανάληψη τις προπαίδειες του 2 και του 4
  4. Να ζωγραφίσω τη φωτοτυπία μαθηματικών
  5. Να μελετήσω και να μάθω πως φροντίζουν τα ζώα τα μικρά τους
Καλό Σαββατοκύριακο!

16 Μαρτίου 2017

Τι έχω για αύριο;


  1. Αντιγραφή και ορθογραφία τα χρώματα και τα σχήματα από το βιβλίο γλώσσας
  2. Να απαντήσω στην άσκηση 9 στη σελίδα 11 του τετραδίου εργασιών
  3. Να λύσω το προβλημα στο πράσινο τετράδιο
  4. Να κάνω επανάληψη στην προπαίδεια του 2 και του 4
Καλό απόγευμα!

14 Μαρτίου 2017

Τι έχω για την Πέμπτη;

Αύριο θα πάμε εκδρομή.
Οι οδηγίες είναι όπως πάντα οι ίδιες.
Το πρωί ερχόμαστε κανονικά στις 8:10
Θα πάρουμε παρουσίες και θα αναχωρήσουμε κατά τις οκτώμιση.
Αν και συνήθως τα θέατρα έχουν κυλικείο, τα παιδιά τα συμβουλεύω να έχουν φέρει νερό και κολατσιό από το σπίτι τους.
Τα κινητά και οι παιχνιδομηχανές δεν επιτρέπονται.

Για την Πέμπτη έχουμε:

  1. ανάγνωση, αντιγραφή και ορθογραφία στη σελίδα 50 από το κείμενο "η νεροσφυρίχτρα"
  2. μια φωτοτυπία με ηχοποίητες λέξεις
  3. από το βιβλίο μαθηματικών στη σελίδα 69 τον πίνακα της προπαίδειας του 4
  4. από το τετράδιο εργασιών τις υπόλοιπες ασκήσεις της σελίδας 26
  5. να μάθουμε την προπαίδεια του 4
  6. επανάληψη τις προπαίδειες του 2,5 και του 10
Η φωτοτυπία της γλώσσας

Υγ: Στα παιδιά μοίρασα και μια ανακοίνωση από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

13 Μαρτίου 2017

Τι έχουμε αύριο;


  1. Μια φωτοτυπία γλώσσας στο κόκκινο ντοσιεδάκι,
  2. να περιγράψω στο κόκκινο τετράδιο το δωμάτιό μου σύμφωνα με τις οδηγίες της Βάγιας στη σελίδα 49 του βιβλίου και όπως το κάναμε στην τάξη με παράδειγμα την αίθουσά μας,
  3. να μάθω την προπαίδεια του 2,
  4. να λύσω από το βιβλίο μαθηματικών σελίδα 69, την άσκηση 1 μόνο το πινακάκι του 2
  5. να  λύσω από το τετράδιο μαθηματικών σελίδα 26, την άσκηση α μόνο τη σειρά και τα χεράκια της προπαίδειας του δύο  και από την άσκηση β μόνο το πρώτο κουτάκι
Η  φωτοτυπία γλώσσας.


Για ευνόητους λόγους δεν έχω δημοσιοποιήσει τη φωτογραφία των παιδιών από την περσινή μας εκδρομή στο Λαογραφικό Μουσείο Βαρνάβα που έχω βάλει στη φωτοτυπία.

Τέλος, την περιγραφή που γράψαμε σήμερα στην τάξη, την κάναμε όλοι μαζί στον πίνακα αφού συζητήσαμε τις οδηγίες της Βάγιας. Την τελευταία πρόταση την άφησα ελεύθερη να την γράψουν μόνοι τους - καθώς η γνώμη είναι προσωπική και όχι ομαδική υπόθεση - και είναι η μόνη που διόρθωσα και τα ορθογραφικά της καθώς τα υπόλοιπα ήταν αντιγραφή από τον πίνακα.

10 Μαρτίου 2017

Τι έχουμε τη Δευτέρα;


  1. Ανάγνωση το κείμενο για το πατητήρι
  2. αντιγραφή και ορθογραφία την πρόταση με τα έντονα γράμματα
  3. επαναληπτικές ασκήσεις γραμματικής στο κόκκινο τετράδιο (Να κλίνω: ο πίνακας, ο μαθητής, η χαρά, η αλεπού, εγώ είμαι, εγώ έχω, εγώ κάνω)
  4. επανάληψη την προπαίδεια του 5
Να μην ξεχάσω να δώσω τη δήλωση για την εκδρομή στους γονείς μου.
Καλό Σαββατοκύριακο!

9 Μαρτίου 2017

Τι έχουμε αύριο;


  1. Αντιγραφή στο ευρετήριο τις λέξεις της ενότητας,
  2. φωτοτυπία επαναληπτική για τις προπαίδειες και
  3. επανάληψη στην προπαίδεια του 5 και του 10.
Η φωτοτυπία του ευρετηρίου


Η φωτοτυπία των μαθηματικών από  το blog των συναδέλφων H Δεύτερα στον αέρα

Τέλος σήμερα στην τάξη κάναμε επανάληψη της ενότητας στη γλώσσα

8 Μαρτίου 2017

Τι έχουμε αύριο;


  1. Αντιγραφή, ορθογραφία και ανάγνωση από το κείμενο "Η αλεπού κι ο λέλεκας",
  2. μια φωτοτυπία γλώσσας, που μπροστά έχει το γραμματικό φαινόμενο που μελετήσαμε σήμερα,
  3. μια φωτοτυπία μαθηματικών με την προπαίδεια του 5 και
  4. να μελετήσουμε την προπαίδεια του 5.
Η χθεσινή και η σημερινή φωτοτυπία μαθηματικών


Οι ασκήσεις γλώσσας

7 Μαρτίου 2017

Τι έχουμε αύριο;


  1. Αντιγραφή και  ορθογραφία την 1η πρόταση του μαθήματος "Ένα δέντρο ταξιδεύει"
  2. Ανάγνωση ολόκληρο το κείμενο
  3. Να μελετήσουμε τη γραμματική μας για τις καταλήξεις των ρημάτων και να απαντήσουμε στις ασκήσεις στο κόκκινο τετράδιο.
  4. Να λύσουμε τη φωτοτυπία με την προπαίδεια του 10
  5. Να μάθουμε την προπαίδεια του 10.
Η φωτοτυπία για το κόκκινο τετράδιο

6 Μαρτίου 2017

Αναλύω αριθμούς μέχρι το 100 σε γινόμενα

Αφού την Παρασκευή "φυτέψαμε" στα χωραφάκια μας τα 12 λαχανικά σε σειρές, σήμερα τα κυκλώσαμε και στο βιβλίο μαθηματικών (κεφάλαιο 22)

Στη συνέχεια μαθαίνοντας για τα "μαγικά δέντρα" στη σελίδα 59
αρχικά μας δόθηκε η ευκαιρία να κάνουμε επανάληψη στην έννοια του μισού (που είχαμε ασχοληθεί στο πρώτο τρίμηνο) και
δεύτερον να συνεχίσουμε την εξάσκηση σε ασκήσεις πολλαπλασιασμού.

Λύσαμε και μια φωτοτυπία με "μαγικές ρίζες", καθώς αντέστρεψα τα βέλη και τους αριθμούς. Με τα κομπολόγια του βιβλίου αλλά και τις ασκήσεις στο τετράδιο εργασιών δεν ασχοληθήκαμε καθόλου, αφού περισσότερο θα μπέρδευαν παρά θα βοηθούσαν τους μικρούς μαθητές μου.

Στη θέση τους ανοίξαμε το τετράδιο μαθηματικών μας και σχεδιάσαμε τα δικά μας κομπολόγια. Στη συνέχεια υπολογίσαμε την αξία τους, αφού κάθε κόκκινη χάντρα άξιζε 10 πόντους και κάθε μπλε άξιζε 2 πόντους.


Σε κάποιους μαθητές έπεσε "χαντροκρισία" κατά το λογοκρισία διότι παρασύρθηκαν και ζωγράφισαν πάρα πολλές χάντρες και θα παιδευόντουσαν πολύ ώρα να τις υπολογίσουν.
 Όσοι όμως ήταν λίγο πάνω από το 100, τους άφησα να το προσπαθήσουν.

Για το σπίτι τους έβαλα την παρακάτω φωτοτυπία από μια πολύ καλή συνάδελφο και την αστεράτη τάξη της, πειράζοντας ελάχιστα τη δουλειά της.

Τι έχουμε αύριο;


  1. Ανάγνωση στο βιβλίο στη σελίδα 79 από την αρχή μέχρι και την 3η παράγραφο
  2. Αντιγραφή 2 φορές την πρώτη στροφή του ποιήματος "Χαρταετός" ή 1 φορά όλο το ποίημα στη σελίδα 80.
  3. Ορθογραφία την πρώτη στροφή μόνο.
  4. Μελέτη της γραμματικής για τα ρήματα και να κλίνω στο κόκκινο τετράδιο εγώ απλώνω και εγώ μένω
  5. Φωτοτυπία μαθηματικών

1 Μαρτίου 2017

Καλό μήνα!

Ημερολογιακά μπήκε η άνοιξη σήμερα και ευτυχώς δεν μας το διέψευσε ο καιρός.
Λιακάδα σήμερα και φορέσαμε όλοι το Μάρτη μας στο χέρι και αφού μιλήσαμε και για αυτό το έθιμο, γράψαμε τεστάκι!

Οπότε οι σκανδαλιές μου δεν έχουν τίποτα στη γλώσσα για αύριο.

Μετά το διάλειμμα ήρθε στην τάξη μας ύστερα από ένα μεγάλο ταξίδι στο εξωτερικό η μάγισσα Πολλαπλασιαζέλα που μας εξήγησε τι σημαίνει πολλαπλασιασμός αφού ό,τι της αρέσει το κάνει πολλές φορές.
Μας είπε ότι αγαπά τόσο πολύ τα Χριστούγεννα που πήρε το χ και το έκανε σύμβολό της (όχι σαν την αδερφή της την Φρικαντέλα, που μισεί όλα τα καλά).

Και αφού μετρήσαμε αυτάκια, ποδαράκια, κουμπάκια και βούλες πρώτα με τη βοήθεια της Προσθετόλ, ύστερα το κάναμε σύντομα με την Πολλαπλασιαζέλα.

Έτσι για το σπίτι έμεινε από τις τέσσερις σελίδες, που δουλέψαμε, η τελευταία.